E-LearnSchool

مایا چیست؟ چرا باید نرم افزار مایا رو یاد بگیریم؟

آیا مایا بهترین نرم افزار انیمیشن سازی است؟ تاریخچه مایا چیست؟ در این ویدیو بصورت اجمالی با تاریخچه پیدایش آن آشنا می شوید . همچنین با توانایی ها و زمینه های مختلفی که Maya می تواند در آنها فعالیت نماید توضیح داده شده است .

در ادامه به مقایسه کلی با سایر نرم افزار های هم رده و همچنین نرم افزارهایی که اگر بصورت مکمل در کنار Maya استفاده شود توضیح داده شده است . توجه اصلی در این ویدیو بر کاربردی بودن آموزش مایا در بازار کار می باشد.

درباره پخش ویدیو WhyMaya?

چرا نرم افزار مایا را باید یاد بگیریم؟

نرم افزار مایا یکی از قویترین ، محبوبترین و پیشرفته ترین نرم افزارهای سه بعدی سازی در صنعت انیمیشن ، بازیسازی و ساخت سریال (TV Series and TV shows) می باشد و در حقیقت به عنوان یکی از بزرگترین  لیدرهای  نرم افزاری در این صنعت به حساب می آید.  آنچنانکه Maya بارها توسط کمپانی های بزرگ در پروژه های نام آشنا و محبوب مورد استفاده قرار گرفته و جوایز متعددی نیز کسب کرده است .

نرم افزار مایا درسال 1998 ساخته و در نهایت توسط کمپانی Alias به عنوان Maya Alias 7 مطرح شد که در سال 2006 توسط کمپانی مشهور  Autodesk  خریداری و در طول سالها توسط مهندسین این کمپانی توسعه یافت و از همان سالهای ابتدایی مورد توجه و استفاده بسیاری از علاقمندان حوزه CGI قرار گرفت .

اگر علاقمند به فعالیت در یکی از صنایع فوق هستید و تمایل دارید  بدانید که چرا باید نرم افزار مایا را بیاموزید بد نیست این متن را مطالعه کنید!

مایا به عنوان یکی از قدرتمندترین و لیدرهای حوزه CGI به حساب میآید و دلیل آن نیز3D Package  بودن این نرم افزار است .  به این معنی که یک نرم افزار همه کاره در این صنعت میباشد که کلیه نیازهای  کاربر در کلیه حوزه های ساخت و تولید را پوشش میدهد، آنچنانکه تا حد زیادی نیاز به استفاده از سایر نرم افزارهای دیگر در این صنعت نمی باشد و خود نرم افزار مایا به تنهایی می تواند اکثر نیازهای شما را پوشش دهد.

مایا نرم افزار قدرتمندی است که توسط کمپانی های بزرگ و معروف و در پروژه های سینمایی بزرگ استفاده شده است .

کمپانی هایی همچون Blue sky studios , framestore , sony animation pictures , Industrial Light&magic

استفاده از نرم افزار مایا در حوزه های مختلفی همچون Animation features and VFX etc. در پروژه های موفق سینمایی استفاده شده توسط کمپانی های ذکر شده همچون:

Avengers : Civil war  برنده اسکار

Spider-Man : Into the spider-Verse برنده اسکار

ساخت کاراکترهای Rocket Raccoon  و Groot  در فیلم Guardians of the galaxy

Pacific Rim

Transformers

The Hobbit

Snow white and The huntsman

Star wars

Jurassic Park

etc.

برنده جوایز متعدد Academy awards در پروژه های مختلف سینمایی ذکر شده در بالا و همچین پروژه های Cartoon animation  محبوب  همچون :

Toys story

Frozen

Wreck It Ralph

etc.

مایا جز در صنعت انیمیشن و فیلم سازی در صنعت ساخت سریال و بازی نیز بسیار مشهور و معروف است و پروژه های شاخصی همچون God of war , game of thrones , the walking dead , Broadwalk Empire , etc. نیز در کارنامه خود دارد .

از دیگر نکات شاخص نرم افزار مایا قابلیت بالای کاری (Pipline workflow) با سایر نرم افزار های معروف و مهم  و پرکاربرد در این حوزه همچون zbrush , cinema4d , Houdini , 3dstudio max , substance 3d , blender , photoshop and etc.  می باشد

همچنین کابران Maya پس از کار با این نرم افزار به راحتی و سرعت بالا در صورت نیاز به کار کردن و یادگیری سایر نرم افزارهای این حوزه میتوانند بر نرم افزارهای دیگر نیز مسلط شوند .

از دیگر دلایل محبوبیت کار با Maya محیط کاربری جذاب و بسیار کاربردی نرم افزار می باشد که افراد میتوانند از مسیرهای مختلف دستورات را بر اساس نیاز و یا راحتی خود اجرا کنند و امکان شخصی سازی محیط نرم افزار را با هر سلیقه و نیازی در اختیار کاربر میگذارد .

همچنین مواردی همچون پشتیبانی از زبان نرم افزاری Python و mel script ، و وجود پلاگین های متعدد و کاربردی و جذاب برای مایا نیز باعث جذابیت بیشتر این نرم افزار میشود.

در انتها اینها بخشی از امکانات ، مزایا و شاخص های نرم افزار مایا  می باشد . اگر علاقمند به ورود به دنیای گرافیک سه بعدی هستید حتما توصیه میکنیم نرم افزار مایا را به عنوان دوست نزدیک خود انتخاب کنید .

ایلرن اسکول مرجع کامل آموزش مایا به زبان فارسی

toy story ساخته شده توسط نرم افزار مایا
star wars ساخته شده توسط نرم افزار مایا
Habits ساخته شده توسط نرم افزار مایا
Snow White ساخته شده توسط نرم افزار مایا
game of thrones ساخته شده توسط نرم افزار مایا
Frozen ساخته شده توسط نرم افزار مایا